Direktlänk till inlägg 20 mars 2009

Väder och kuddar

Av Emma Haapamäki-Hazard - 20 mars 2009 08:21

Ja, vad kan jag skriva idag? Har kikat på lite hus på nätet -hittade fyra som vi planerar att titta  på när vi kommer till Sverige i april.

     Harrison lärde sig att dra sig själv upp till stående med hjälp av matstolen (heter den verkligen det?) i måndags. Han såg verkligen stolt och förvånad ut! *LOL* Han har nu ätit lax tre gånger -och han älskar det (som allt annat han ätit). Just nu ligger han och sover med sin pappa -om han ligger i vår säng, verkar han föredra att gosa med sin pappa -om han inte är sugen på en liten slurk mat, förstås! :-P Då duger man, minsann!

Maken jobbar korta nattskift denna vecka, så jag har tillgång till chaufför. Det betytder att vi kan åka ut till trevliga promenadstråk med vovvarna -men vädret är inte på vår sida :-( Jaja... Det spelar ingen roll om man blir lite kall och blöt, tycker jag -bara bebisen har det varmt och gott i vagnen. Vi får se vad det blir när maken vaknar.

Jag är tydligen jobbig vissa nätter -igår vaknade jag sååå utvilad... "Inte konstigt!" sa maken -jag hade tydligen väckt honom och krävt hans kudde till mina fötter! Han hade protesterat först, men utan effekt -så jag "fick" kudden och han sov på en nalle... Andra nätter har stulit hans kudde och slängt den av sängen -undrar vade jag tyckte det skulle vara bra för?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Haapamäki-Hazard - 1 april 2010 17:55

     Taboo's appointment for his passport is now postponed 'til tuesday next week -cabby didn't want two dogs in the car ('cause they are so HUGE and out of control!) :-/ Mr Gibbs sat, as usual, silently at my feet. Taboo was very comfortable in h...

Av Emma Haapamäki-Hazard - 29 mars 2010 10:22

I am, from now on, going to try to write in Swedish and English, as many of my friends do not understand Swedish... My Taboo-boy <3 Proudly presenting : Jessygaff Black Magic -our magical little Taboo! Taboo is an amazingly well adjusted lit...

Av Emma Haapamäki-Hazard - 17 mars 2010 15:36

Nu blir det snart flytt -på gott och ont. Man känner av stressen lite mer, nu när man har skyldigheter till andra... Jag har bestämt mig för att ta med mig "mitt" hundfoder till Sverige när jag flyttar, då jag försökt, utan resultat, att hitta ett an...

Av Emma Haapamäki-Hazard - 6 november 2009 16:52

Jag och en kompis städade lite idag -eller, jag städade och hon tittade på och gosade med vovvarna. Mina hundar sover i "matrummet" om nätterna och blir instängda där när vi inte är hemma -så det är lite mer hundrum/matrum. Jag moppar minst ett par g...

Av Emma Haapamäki-Hazard - 7 oktober 2009 16:41


dag har Harrison bestämt sig för att springa! Han kan, helt plötsligt, gå dubbelt så långt som igår! Han har börjat sätta ihop korta (2 ord) meningar ett par dagar sedan och babblar som sjutton -obegripliga ljud av alla slag och över 20 ord sammanlag...

Ovido - Quiz & Flashcards