Direktlänk till inlägg 1 april 2010

Taboo is making himself at home!

Av Emma Haapamäki-Hazard - 1 april 2010 17:55

    

Taboo's appointment for his passport is now postponed 'til tuesday next week -cabby didn't want two dogs in the car ('cause they are so HUGE and out of control!) :-/ Mr Gibbs sat, as usual, silently at my feet. Taboo was very comfortable in his little bag, but had to stay home and play with RayBan instead...

     He has had a few 'finishing touches" to his hairdo, now, face and ears all done, just tail left now. He didn't notice -he was nearly asleep! :-)

     Taboo is so at home, naps with RayBan or the cat (or Harrison on the sofa), happily goes for walks with the others, steals food off RayBan and he is also into a good evening-routine; supper, short walk and fall asleep on mum's neck. He is such a sound sleeper, I can just carry him straight to his bed without him noticing. He will then sleep 'til 6.30 in the morning.


Taboos veterinärbesök (pass och microchip) är nu flyttat till nästa vecka -taxichaffisen var surig och ville inte ta två hundar i bilen :-/ Mina hundar är ju såå stora och bångstyriga... Mr Gibbs satt vid mina fötter tyst och snällt, som vanligt, och Taboo var helt nöjd och lugn i sin lilla väska. Men han var tvungen att stanna hemma och leka med morbror RaBan istället. ..

Har trimmat de sista "tuftarna" på lilla Taboos huvud och öron. Nu är det bara svanstippen kvar att trimma. Han märkte knappt av att hårstrån rök! Han halvsov i min famn :-)

Taboo har en bra, fast kvällsrutin, nu; kvällsmat (han älskar att äta!), kort kisse-runda och somna på mammas nacke. Han sover som en stock -jag kan lätt bära in honom till sin egen säng (som han delar med RayBan), utan att han ens märker det. Han sover lungt till halv sju på morgonen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Haapamäki-Hazard - 29 mars 2010 10:22

I am, from now on, going to try to write in Swedish and English, as many of my friends do not understand Swedish... My Taboo-boy <3 Proudly presenting : Jessygaff Black Magic -our magical little Taboo! Taboo is an amazingly well adjusted lit...

Av Emma Haapamäki-Hazard - 17 mars 2010 15:36

Nu blir det snart flytt -på gott och ont. Man känner av stressen lite mer, nu när man har skyldigheter till andra... Jag har bestämt mig för att ta med mig "mitt" hundfoder till Sverige när jag flyttar, då jag försökt, utan resultat, att hitta ett an...

Av Emma Haapamäki-Hazard - 6 november 2009 16:52

Jag och en kompis städade lite idag -eller, jag städade och hon tittade på och gosade med vovvarna. Mina hundar sover i "matrummet" om nätterna och blir instängda där när vi inte är hemma -så det är lite mer hundrum/matrum. Jag moppar minst ett par g...

Av Emma Haapamäki-Hazard - 7 oktober 2009 16:41


dag har Harrison bestämt sig för att springa! Han kan, helt plötsligt, gå dubbelt så långt som igår! Han har börjat sätta ihop korta (2 ord) meningar ett par dagar sedan och babblar som sjutton -obegripliga ljud av alla slag och över 20 ord sammanlag...

Av Emma Haapamäki-Hazard - 4 oktober 2009 17:46

Jag försöker komma igång med den nya hemsidan, men jag är inte speciellt "internet-begåvad", tyvärr.... Adressen är "inhandlad" -men allt verkar väldigt mycket mer invecklat än vad jag trott Ska se om maken kanske har någon smart vän, som kanske ka...

Ovido - Quiz & Flashcards