Alla inlägg under november 2009

Av Emma Haapamäki-Hazard - 6 november 2009 16:52

Jag och en kompis städade lite idag -eller, jag städade och hon tittade på och gosade med vovvarna. Mina hundar sover i "matrummet" om nätterna och blir instängda där när vi inte är hemma -så det är lite mer hundrum/matrum. Jag moppar minst ett par gånger per dag, men det blir en del hår i alla fall med en liten flock. Min väninna påpekade mina stolars orakade ben... Jag har knappt märkt det -är inte alla stolsben håriga?

     Julen är på väg -men vi är det inte! :-( Det blir ännu en grå, slaskig, regnig jul i England... Har börjat julhandla redan i augusti. Daves familjs presenter fixade och en hel del fler. Jag tror att våra julsaker ligger nerpackade i loftet eller hos Daves pappa. Det var inte tänkt att vi skulle behva dem i England igen, ju :-(

     Gladare ämne! Harrison springer och dansar :-) Han älskar att bryta sig in i kylskåpet, helst med sin "brottskumpan" Mr Gibbs, vår unga Ruby-hane. De delar väldigt jämnlikt på stöldgodset:-) Ett par veckor se'n blev Harrison lite sugen på ett litet mellanmål, så han gick raka vägen till kyskåpet, öppnade dörren; och tog fram: Två kokta potatisar, en stor ost, smör och hemlagad sylt. Sedan sa han "There!" med ett leende. Han var nöjd med sitt val! :-) Jag övertygade honom att acceptera rostat bröd med ost, istället! :-)

Just nu sopar han golvet...

Ovido - Quiz & Flashcards